|

De top 10 van beste e-commerce boeken voor 2024

In de E-commerce is veel beweging, bezig blijven is dan ook erg belangrijk. Het gedrag van de consument veranderd steeds. En als webshop eigenaar of verkoper is het belangrijk dat je daarop in springt.

Om bij de tijd te blijven is het verstandig je kennis bij te houden en uit te bereiden en hoe kan dat nou beter dan met boeken lezen die over verkopen op het internet gaat.. De geselecteerde boeken voor deze top lijst kunnen je helpen bij het verhogen van je omzet en het aantal bezoekers een flinke boost geven.

De boeken worden uitgebreid beschreven en ik een link van Bol.com toegevoegd. Deze link geeft extra informatie zoals de waardering en de recensies van de lezers maar ook info over de auteur.. Uiteraard kun je ook via deze link het boek bestellen.

De Online Marketing Tornado – Blauwdruk voor een wervelende online business

Een belachelijk compleet en no-nonsense stappenplan voor meer bezoekers, leads, klanten, fans en ambassadeurs via het internet. Geschreven door 2 gedreven expert op basis van de praktijk.

Het internet biedt kansen in overvloed, maar hoe voorkom je dat je als ondernemer verzuipt in alle mogelijkheden? Hoe verzeker je jezelf van de meest effectieve online strategie en een onverstoorbare focus? Hoe tover je jouw website om tot een ware bezoekersmagneet en een volautomatische marketingmachine voor je business? Juist, met dit boek. Ben jij klaar voor het geheim van de IMU? Dit boek neemt je mee in de Online Marketing Tornado.

Een waterdichte blauwdruk voor een wervelende online business die impact maakt, jou als ondernemer de wind in de zeilen bezorgt én anderen mee zuigt in een opwaarts momentum. Online ondernemen was nog nooit zo leuk!


Van Zero naar Hero op Bol.com

Dat Bol.com, het grootste en bekendste online retail platform van Nederland en België, een interessant distributiekanaal is voor retailers & merken lijkt niet meer verrassend te zijn. Zowel consumenten als verkooppartners vinden steeds vaker de weg naar dit winkelplatform. Maar hoe kun je er als verkooppartner voor zorgen dat de consument tussen de miljoenen artikelen en vele aanbieders kiest voor jouw artikelen? Hoe win je de beste positie op Bol.com? Op welke manier kun je het gedrag van de bezoeker op Bol.com beïnvloeden? Hoe richt je de componenten in die van belang zijn bij het succesvol verkopen via Bol.com? Op deze en vele andere vragen krijg je in dit boek antwoord.

Van Zero naar Hero op bol.com is een praktische gids over zakelijk verkopen via bol.com. Dit boek is geschreven voor iedereen die overweegt om bol. com als distributiekanaal in te zetten of dit reeds doet. Belangrijke componenten die zorgen voor een goede start en voor het behalen van gewenste resultaten op bol.com komen in dit boek aan bod.

  • Een glasheldere praktijkgerichte aanpak waarmee je direct aan de slag kunt
  • Inclusief voorbeelden
  • Onderneem acties gericht op het rangschikkingsalgoritme van bol.com

Webshopovername handboek – Je e-commercebedrijf succesvol kopen of verkopen

Overweeg je om een webshop te kopen? Of om jouw eigen webwinkel te verkopen? Je staat dan voor belangrijke beslissingen waarvan je de gevolgen moeilijk kunt overzien. Voor Ben Koppenens en Sander Scholten zijn webshopovernames dagelijkse kost. Hun ervaringen hebben ze samen met Dirkjan Vis vertaald in dit praktische handboek.

Het Webshopovername Handboek leidt je door het overnameproces en geeft je achtergrondinformatie over financiering, waarde en de juridische/fiscale aspecten.

De verschillende stappen en theorie worden geïllustreerd met praktijkcases van collega-webwinkeliers. Wanneer je voor het (ver)koopproces ruim de tijd neemt en je jezelf goed voorbereidt, staat je ongetwijfeld een succesvolle overname te wachten.


Doelgerichte SEO – Zorg ervoor dat uw website succesvol gevonden wordt!

Ze zeggen dat je een lange adem moet hebben om succes te behalen met zoekmachineoptimalisatie (SEO). Want als het zo gemakkelijk was om met je website bovenaan in de zoekresultaten van Google te komen, dan zou iedereen daar immers wel staan. Dit gebruiksvriendelijke boek met uitgebreide informatie over hoe je met Google omgaat en talloze tips en trucs bewijst dat ook jouw website bovenaan in de zoekresultaten van Google kan komen.

Juist voor de kleine zelfstandige is Google één van de grootste zegeningen van deze tijd. Zoekmachineoptimalisatie vormt dan de basis van een marketingstrategie. De strategie die ik hiervoor gebruik en die je zal leren in dit boek is al die jaren toekomstbestendig gebleken.

Mijn strategie ligt namelijk volledig in lijn met de filosofie van Google en dat betekent dat je niet voor nare verrassingen komt te staan. Natuurlijk is Google door de jaren heen wel geëvolueerd en heb ik mijn SEO-strategie constant kunnen uitbouwen en optimaliseren. Daar pluk jij met dit boek de vruchten van.


Alles wat je leert is in de praktijk getest en bewezen. Je kunt dit boek zien als een praktisch stappenplan om je website hoger in Google te krijgen en uit te groeien tot dé nummer 1 autoriteit in jouw markt.


Meer omzet met je webshop – in vier stappen naar een hogere conversie

Als eigenaar van een webshop sta je voor een uitdagende klus: je moet voortdurend meer omzet zien te maken. Veel webwinkeliers kiezen ervoor om flink te investeren in extra bezoekers. Maar wat ze niet weten, is dat ze bij hun huidige bezoekers handenvol omzet mislopen. De conversie van bezoeker naar koper is dus te laag. En dat is zonde, want daarmee laten ze onnodig belangrijke omzet liggen.

In dit boek laat Jurjen Jongejan op een aansprekende en laagdrempelige manier zien hoe je de conversie van je webshop structureel verbetert. Zonder dat je je daar wellicht van bewust bent, bevat jouw webshop talloze obstakels die jouw bezoekers verhinderen om iets bij je te kopen. Aan jou de taak om die conversiekillers op te sporen en te verwijderen, zodat je de weg naar online aankopen vrijmaakt. Daarvoor gebruik je het doeltreffende vierstappenplan uit dit boek.

Met de handige tips en tools kun je direct aan de slag, zodat de conversie van je webshop in no time recordhoogtes bereikt! Met dit boek verbeter je de conversie van je webshop structureel. Leer kijken door de ogen van je bezoekers om obstakels te ontdekken en weg te nemen. Geen mislukte aanpassingen op basis van een onderbuikgevoel, maar gefundeerde en geteste oplossingen.


Het einde van online winkelen – De toekomst van retail in een wereld die altijd verbonden is.

De retail kraakt in haar voegen door de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. In ‘Het einde van online winkelen’ laat Wijnand Jongen zien dat de echte oorzaak dieper ligt: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten, die door ontwikkelingen als Internet of Things 24 uur per dag verbonden zijn. Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos samengaan.

Winkels moeten met nieuwe businessmodellen komen om een plek te veroveren in een wereld die steeds meer gedomineerd wordt door marktplaatsen en platformen. Ze moeten transformeren in digitale netwerkorganisaties waar de menselijke maat weer centraal staat. Wijnand Jongen geeft aan de hand van talloze inspirerende voorbeelden een ultiem overzicht van de trends en ontwikkelingen die het retaillandschap in rap tempo veranderen. Hij schetst een helder beeld van de toekomst, waardoor dit boek onmisbaar is voor iedereen die wil weten wat de detailhandel en de dienstensector te wachten staat.


Zakelijke doelen bereiken met social media

Veel organisaties doen maar wat als het gaat om social media. Ze hebben geen duidelijk beeld van wat ze met die inspanningen willen bereiken. Natuurlijk, het gaat vaak over meer omzet of minder kosten, maar er is geen direct verband tussen actie en resultaat.

Marco Frijlink en Wilco Verdoold ontwikkelden daarom een slim en praktisch
model dat is gebaseerd op twaalf afgeleide doelstellingen, zoals naamsbekendheid vergroten of productiviteit verbeteren.

Die doelstellingen zijn verdeeld in drie categorieën: klant, omgeving en organisatie. Voor elke doelstelling geven ze aan welke activiteiten op social media die doelstelling helpen realiseren. Het model is uitvoerig onderzocht en getest in de praktijk en het werkt!

Dit boek is de langverwachte wegwijzer voor iedereen die social media gerichter wil inzetten om specifieke bedrijfsdoelen te verwezenlijken.

Digital Marketing Pinball – Hoe je in 8 uur een nieuwe online marketing topscore haalt

Digital Marketing Pinball leert je data te combineren met analyse-skills. Ontdek de winnende strategie voor meer online groei, krijg controle over data én maak je werk als online marketeer nog leuker.

Waarom dit het online marketingboek is dat je nu moet lezen en waarom het de snelste weg is naar jouw winnende online strategie, je direct meer gaat doen met je data, en het je werk als online marketeer leuker maakt.

De meeste online marketeers vinden dat hun rendement hoger kan én moet. Ze bekijken de resultaten en vragen zich af wat er beter kan, hoe ze sneller kunnen groeien, waar de beste optimalisatiekansen liggen en wat de perfecte eerste vervolgstap is. In dit boek presenteert digital analytics expert Daniël Markus een eenvoudig model en een methodologie waarmee je als online marketeer snel de beste mogelijkheden identificeert in je eigen situatie.

Aan de hand van concrete voorbeelden, tutorials en analyses leer je antwoord te geven op twee leidende vragen: 1. Wat is de beste besteding van mijn volgende uur? 2. Wat is de beste besteding van mijn volgende euro? Zo weet je altijd wat de beste volgende stap is en waarom. Je leert gebruik te maken van de vele data die je als online marketeer tot je beschikking hebt. Zo vind je optimale kansen voor het verbeteren van de conversie, retentie, orderwaarde, viraliteit en acquisitie. Door het lezen van Digital Marketing Pinball leer je: • Wat succesvolle online marketeers weten (en anderen niet). • Hoe je bepaalt welke nieuwe mogelijkheden in het digitale domein jouw schaarse budget en aandacht verdienen. • Wat de beste aanpak is voor de groei van jouw online rendement.

De voorbeelden en tutorials zijn vrijwel allemaal gebaseerd op Google Analytics en Excel zodat je ze direct kunt toepassen op je eigen data. Samen halen we zo het maximale uit jouw data om tot duurzame online groei te komen.


E-commerce & E-business

E-commerce en E-business zijn in een stroomversnelling geraakt door de technologische evolutie. Deze maakt het mogelijk goederen en diensten efficiënter samen te stellen en te verkopen mits organisatie- en businessmodellen hierop worden aangepast. E-commerce & E-business beschrijft hoe organisaties met internettechnologie hun bedrijfsprocessen efficiënter en effectiever kunnen inrichten. De maximalisatie van de klantwaarde staat hierbij centraal.

Het boek is compact en volledig: businessmodelinnovatie, internet-technologie, inkoop, CRM en productie, logistiek en managementinformatie, komen alle aan bod. Het boek leert hoe een organisatie de groei naar een volwaardige e-businessorganisatie kan plannen en organiseren. Ieder hoofdstuk eindigt met vragen en een praktijkcase, zodat de student de gestelde leerdoelen haalt.

In de nieuwe editie staat e-commerce meer centraal. Alle hoofdstukken zijn geactualiseerd met de nieuwste ontwikkelingen en voorzien van praktijkvoorbeelden. - Gedegen kennismaking met e-business en e-commerce; - koppelt modellen en onderzoeksresultaten aan de dagelijkse praktijk; - nieuwe editie met meer aandacht voor e-commerce en online klantwerving.


Start je eigen webshop – Het geheim van een succesvolle onlinewinkel

Jaar na jaar stijgen de cijfers als het op onlinewinkelen aankomt. Steeds meer mensen spenderen steeds vaker steeds meer geld aan steeds meer goederen of diensten in onlinewinkels. Hoog tijd dus om als ondernemer werk te maken van je webwinkel.

Start je eigen webshop loodst je door het hele proces, van het bedenken van een goede bedrijfsnaam tot het verzenden van je eerste order. Ontdek hoe je dankzij SEO en SEA beter wordt gevonden in Google, welke betaalmethodes je voor je shop kunt kiezen en hoe je je producten kunt fotograferen als een professional.

Stap per stap leer je de juiste software te kiezen, betrouwbare leveranciers te vinden en correct om te gaan met wettelijke bepalingen als GDPR. Na het lezen van dit boek kun je zelf aan de slag om een eigen onlineshop op te richten of om je huidige webwinkel te verbeteren.

Simon David heeft zich als grafisch vormgever gespecialiseerd in het bouwen en verbeteren van webshops. Als eigenaar van twee webwinkels kent hij de kneepjes van het vak als geen ander.


Vergelijkbare berichten