De top 10 van beste boeken over Amazon 2024
Amazon.com is een Amerikaans e-commercebedrijf gevestigd in Seattle (Washington). Het bedrijf werd in 1994 opgericht door Jeff Bezos en was een van de eerste grote bedrijven die goederen over het internet verkocht.
Amazon is het moederbedrijf van de film- en televisiestudio Amazon Studios, streamingdienst Prime Video, Amazon Appstore, Amazon Music en Amazon Prime.
Amazon is een interessant bedrijf en hier is ook veel over geschreven. De 10 boeken op deze pagina zijn heel divers en worden uitgebreid beschreven. Naast een boekomschrijving heb ik ook een link van Bol.com geplaatst. De link geeft veel extra informatie over het boek en via de link kun je het boek eenvoudig en snel bestellen.
Alles wat je moet weten over verkopen via Amazon
Amazon biedt een ongekende opportunity, zeker nu… En zeker voor jou!
Amazon, het grootste e-commerce bedrijf ter wereld, stelt jou in staat om via haar platform producten wereldwijd aan consumenten te verkopen, ook in Nederland. Klein of groot bedrijf; met slechts één product kun je al meeliften op de traffic en het vertrouwen van Amazon bij consumenten. Volgens auteur Marco Coninx is het starten van een traditionele webshop niet meer van deze tijd. Marketplaces zoals Amazon zijn de toekomst.
In dit boek neemt de auteur je mee naar de lucratieve wereld van Amazon. Een wereld die zich niet alleen beperkt tot Nederland. Amazon stelt je namelijk in staat om jouw producten wereldwijd te verkopen via haar platform. Alle praktische stappen om je eerste Amazon-omzetten te verdienen of te verhogen, worden in dit boek aan de hand van duidelijke voorbeelden, persoonlijke ervaringen van de auteur en waardevolle bonustips, besproken.
Met dit boek als bewezen succesplan wordt jouw online Amazon-business een feit. Een echte must-read voor iedereen die zonder taalbarrières, klantenservice of logistiek wereldwijd via Amazon wil verkopen!
Over Marco Coninx
Amazon-expert Marco Coninx verkoopt sinds 2013 producten via Amazon en heeft inmiddels jaarlijks een omzet van miljoenen via Amazon. Hij is een veelgevraagd spreker en helpt als mentor talloze (startende) ondernemers met het opzetten en groeien van hun Amazon business.
In 2015 bracht hij het boek ‘Verover Europa via Amazon’ uit dat duizenden keren over de toonbank ging. ‘Alles wat je moet weten over verkopen via Amazon’ is de opvolger en vormt een praktisch handboek met alle tools die je nodig hebt om een succesvol verkoper te worden op Amazon.
Amazon ontketend
Hoe is het mogelijk dat een onlineboekhandel in iets meer dan twintig jaar is uitgegroeid tot een van de allergrootste bedrijven ter wereld? Amazon is het meest winstgevende internetbedrijf op aarde, het is de op één na grootste werkgever van Amerika en CEO Jeff Bezos is de rijkste man van onze planeet.
Amazon verkoopt wereldwijd zo ongeveer alles, het maakt eigen films en tv-series, produceert eigen technologie en Jeff Bezos is tegenwoordig ook de eigenaar van een van de beste kranten van Amerika, The Washington Post.
Brad Stone volgt Amazon al twintig jaar en publiceerde er in 2013 al een boek over. Maar met name de afgelopen acht jaar zijn de groei en invloed van Amazon nog groter geworden, ook dankzij corona. Stone vertelt niet alleen het alomvattende verhaal over deze gigantische onderneming, maar ook over de evolutie van eigenaar Jeff Bezos van technerd tot gedisciplineerd miljardair; de man die Amazon met ijzeren vuist regeert, ook als zijn privéleven de roddelbladen beheerst.
Mr. Amazon
Brad Stone beschrijft in Mr. Amazon de fascinerende geschiedenis van Jeff Bezos als ondernemer en laat zien hoe de ontwikkeling van het bedrijf vervlochten is met diens grootse ideeën over competitie en innovatie. Wat Steve Jobs was voor Apple is Jeff Bezos voor Amazon. Bezos werkte als dikbetaalde Wall Street-handelaar, maar durfde in de begindagen van het internet opnieuw te beginnen als ondernemer met een magazijn in zijn garage. Die gok werd beloond.
Zijn bedrijf Amazon maakte in de afgelopen twintig jaar een onwaarschijnlijke groei door: van online boekhandel naar ’s werelds grootste warenhuis. Brad Stone sprak met Bezos zelf, en met groot aantal (voormalige) Amazon-medewerkers, en geeft als eerste een inkijkje in een bedrijfscultuur van gedurfde investeringen en meedogenloze ambitie. Mr. Amazon is een genuanceerd en onthullend portret van dit fascinerende bedrijf en zijn excentrieke oprichter.
Handboek succesvol publiceren op Amazon
Het handboek Succesvol Publiceren op Amazon bevat een snelle en gemakkelijke methode voor het maken van een succesvol eBook op Amazon. Het vlot geschreven handboek is praktisch van opzet en geeft simpele maar effectieve stap voor stap instructies voor het uitgeven van een Kindle eBook in eigen beheer. Het publiceren van een eBook op Amazon wint in Nederland en België steeds meer aan populariteit vanwege de hoge royalty’s, de wereldmarkt en het gebruikersvriendelijke systeem.
Je kunt optimaal profiteren van de enorme slagkracht van deze grootste retailer ter wereld. Vanwege de enorme concurrentie op de wereldmarkt is ook nergens de competitie heviger. Dat is een uitdaging! In dit handboek is het hele publicatie- en vooral het promotieproces van A-Z beschreven: welke specifieke elementen moet een eBook bevatten (anders dan een gedrukt boek!), hoe formatteer en converteer ik een document vanuit word, hoe werkt het uploaden naar Amazon, hoe functioneert het KDP-dashboard, wat zijn de beste metadata voor mijn eBook, hoe zit het met een ISBN-nummer of beveiliging, en hoe regel ik de inkomsten uit royalty’s en de belasting.
Omdat er miljoenen titels op Amazon staan, en er maandelijks tienduizenden bijkomen, is het zaak om in de top van jouw niche te komen. Het heeft geen enkele zin om simpelweg jouw eBook op Amazon te zetten. Dan gebeurt er helemaal niets. Een slimme en effectieve boekpromotie is dus essentieel waarbij er zoveel mogelijk reviews moeten worden verkregen. In deze tijd van social proof is het onontbeerlijk om 5-sterren of tenminste 4-sterren recensies voor je eBook te krijgen. Maar hoe doe je dat op een geoorloofde en prettige manier?
De auteur Liesbeth Heenk geeft je waardevolle tips op dat gebied. Dit handboek bevat een beproefde methode met veel verschillende technieken voor een hoge ranking binnen Amazon en zo veel mogelijk downloads. En dan gaat het niet om het gebruik van de sociale media, maar om zaken als de interne promotionele middelen die Amazon aan self-publishing auteurs aanbiedt om van hun eBook een succes te maken. Deze technieken worden door alle best-selling auteurs op Amazon gebruikt en zijn zorgvuldig bestudeerd en toegepast op alle eBooks van auteurs in het portfolio van Amsterdam Publishers.
Het Handboek Succesvol Publiceren op Amazon is niet alleen geschikt voor iedereen die een boek aan het schrijven is, zoals zzp-ers of ondernemers, maar ook voor ervaren auteurs die graag technieken willen leren om hun eBook optimale zichtbaarheid te geven op Amazon. Het maakt daarbij niet uit of het om fictie dan wel non-fictie gaat. Door de gestructureerde opzet is dit handboek uitermate geschikt als naslagwerk bij de computer.
Amazon voor Dummies
Na het lezen van dit boek kent Amazon geen geheimen meer voor jou! Of je nu consument bent of een professional die gebruik wil maken van de mogelijkheden van Amazon, expert Daniel Paaij wijst je de weg en geeft je alle tools en kennis die je nodig hebt om je weg te vinden in het e-commercelandschap van deze webshopgigant.
Alle ins & outs van technische en commerciële aard komen aan bod waardoor je direct aan de slag kunt en draagvlak kunt creëren binnen je organisatie. De impact van de komst en groei van dit bedrijf zal enorm zijn en met ‘Amazon voor Dummies’ kom je niet voor verrassingen te staan. Daniel Bax-Paay is oprichter van de Amazon Expert Group Netherlands en werkte bij verschillende digitale bureaus met Amazon en andere internationale digitale marktplaatsen.
Verover Europa via Amazon
Steeds meer buitenlandse webshops beproeven hun geluk in Nederland; er komen steeds meer vissers in dezelfde klantenvijver. Hoe kan de Nederlandse retailer in de toekomst nog overleven?
Internetondernemer Marco Coninx laat in dit praktische handboek zien hoe je je afzetgebied met 300 miljoen potentiële klanten kunt vergroten.
De auteur vertelt hoe je eenvoudig over landsgrenzen kunt verkopen door gebruik te maken van het platform van Amazon. En dat zonder enige investering of taalbarrière. Dit boek is bedoeld voor iedereen die online producten verkoopt of wil gaan verkopen.
Amazon is sinds 2014 op zeer bescheiden schaal actief op Nederlandse bodem. ‘Het is een kwestie van tijd voordat grote internetspelers als Amazon het huidige retaillandschap ruïneren’, voorspelt Coninx. ‘Dat geldt voor zowel traditionele winkels als kleine webwinkels. Niets doen is geen optie.’
In dit boek lees je wat je moet doen. Hoe je Amazon niet als bedreiging voor je winkel hoeft te zien, maar juist als kans. In heldere stappen legt de auteur uit hoe je je bereik over de Nederlandse grens sterk kunt vergroten.
Dit boek is niet alleen een must voor (web)winkeliers, maar ook voor mensen die de ambitie hebben om online producten te gaan verkopen.
Amazon
De retailindustrie staat vandaag voor ongeziene uitdagingen. In alle markten en sectoren gaan traditionele spelers, al dan niet gedwongen, op zoek naar nieuwe businessmodellen en strategieën om te overleven. Webwinkels, en dan vooral koploper Amazon, liggen aan de basis van deze grove disruptie en de bijbehorende uitdagingen en kansen. Tot op vandaag blijft Amazon zichzelf in sneltreinvaart heruitvinden en dwingt het bedrijf de hele industrie zo onophoudelijk tot innoveren.
Het boek Amazon neemt de rol van de retailer als outsider en disruptor onder de loep en geeft de lezer een bevattelijke inleiding in de eigenheid en strategie van de e-commercereus. De fundamentele ontevredenheid met een status quo van het bedrijf en het engagement om waarde te creëren voor de klant op lange termijn, maken van Amazon een uitzonderlijke speler. Dit boek analyseert of Amazon effectief heeft wat nodig is om ook als supermarkt door te breken. Slaagt het erin – nu het ook naar stenen winkels evolueert – om dezelfde klantgerichte service voorop te zetten en met innovaties als stemtechnologie, kassaloos winkelen en het Prime-ecosysteem het retaillandschap verder blijvend te veranderen?
Amazon is geschreven door twee internationaal toonaangevende marktanalisten en nu eindelijk vertaald naar het Nederlands. Retailers die hun fysieke winkel willen heruitvinden, ontdekken in dit boek verschillende tips om te evolueren van een transactioneel naar een meer ervarings- en servicegericht bedrijf.
Natalie Berg heeft als Amerikaanse retailanalist jarenlang bedrijven geadviseerd over hoe ze kunnen concurreren of samenwerken met retailreuzen zoals Walmart en Amazon. Ze was ook Global Research Director bij Planet Retail. Vandaag leidt ze haar eigen consultancybureau NBK Retail, gespecialiseerd in retailstrategie en toekomstige trends. Ze is coauteur van het boek Walmart: Key insights and practical lessons from the world’s largest retailer. Miya Knights is hoofd Industry Insight bij Eagle Eye Solutions en heeft twintig jaar ervaring als journalist, uitgever en directeur research. Haar specialiteit ligt in de efficiënte inzet van businesstechnologie in de retailsector en de toepassing ervan op digitaal gefaciliteerde shoppingtrends.
Ze is eigenaar en uitgever van het tijdschrift Retail Technology en staat in de Vend top 20 van retailinfluencers. Jorg Snoeck, alias Captain of Retail, is de oprichter van RetailDetail, het toonaangevende communicatie- en netwerkplatform voor alle professionals in de detailhandel en FMCG. Hij heef t de persoonlijke missie om ervoor te zorgen dat meer ondernemers en bedrijven kunnen blijven bloeien in het uitdagende en snel veranderende retaillandschap.
Working Backwards
Twee voormalig top-level Amazon executives spelen open kaart over de geheimen achter het succes van Amazon op het gebied van cultuur, leiderschap en best practices.
Altijd al benieuwd geweest hoe Amazon heeft kunnen uitgroeien tot een van de meest waardevolle bedrijven van deze tijd? Voormalig top executives Bryar en Carr geven in Working Backwards voor het eerst een kijkje achter de schermen van dit spraakmakende bedrijf. Het resultaat is zowel een praktische gids als het verhaal achter Amazon, waarin zij beschrijven wat het betekent om ‘Amazoniaan’ te zijn en hoe het hun persoonlijke en professionele levens beïnvloed heeft.
Het succes van Amazon is niet bereikt door de genialiteit van één individu, maar is ontstaan door de vastberadenheid waarmee een reeks van helder geformuleerde principes is uitgevoerd. Bryar en Carr onthullen in dit boek de principes en processen waarmee Amazon groot is geworden, van de veertien leiderschapsprincipes tot aan het grondige sollicitatieproces. Colin Bryar begon zijn carrière bij Amazon in 1998 en was als technisch adviseur jarenlang de rechterhand van Jeff Bezos.
Bill Carr kwam aan boord in 1999 en gaf meer dan vijftien jaar leiding aan Amazon Music, Prime Music, Amazon Video, Prime Video en Amazon Studios. Colin werkt nu als adviseur en Bill is de COO van OfferUp, een digitale marktplaats voor lokale (ver)kopers in de Verenigde Staten.
De vier
**Amazon, Apple, Facebook, en Google zijn vier van de invloedrijkste bedrijven ter wereld.
Bijna iedereen denkt te weten hoe ze dat geworden zijn.
Bijna iedereen heeft het fout.**
Over De vier is de laatste twintig jaar ongelooflijk veel geschreven. Niemand beschrijft hun macht en fenomenale succes zo inzichtelijk als Scott Galloway.
Hij gaat op zoek naar antwoorden op een aantal fundamentele vragen:
- Hoe is het De vier gelukt ons leven zo te infiltreren dat ze bijna onmogelijk te vermijden (of te boycotten) zijn?
- Waarom vergeeft de beurs ze zondes die andere bedrijven zouden verwoesten?
- Is er, in hun race om als eerste het bedrijf te worden dat een biljoen dollar waard is, nog iemand die de strijd met ze kan aangaan?
Op zijn eigen unieke manier, die hem ook een van de meest gevierde business-professoren heeft gemaakt, deconstrueert hij de strategieën van De vier die schuilgaan onder het glanzende oppervlak. Hij laat zien hoe zij – met een niet te evenaren snelheid en bereik – onze fundamentele emotionele behoeftes manipuleren die ons al sinds de oertijd drijven. En hij onthult hoe je deze inzichten kunnen toepassen voor de groei van je eigen bedrijf of carrière.
Of je nu de concurrentie met ze wilt aangaan, zaken met ze wilt doen of gewoon in de wereld wilt leven die zij domineren, je moet De vier begrijpen.
One Click
One Click. De opkomst van Amazon. Waarom is Amazon zo succesvol? Hoe kan een computernerd getransformeerd zijn in een wereldveranderende ondernemer? Wat doet Amazon anders dan alle anderen? Lees in One click het gehele verhaal over het ontstaan, de groei en de plannen van Amazon. Waarom is Amazon zo succesvol?
Veel ervan komt door Jeff Bezos, de CEO en oprichter, wiens unieke combinatie van karaktereigenschappen en bedrijfsstrategieën Amazon naar de top van de online retailwereld heeft gedreven. Amazons businessmodel is bedrieglijk eenvoudig: maak online winkelen zo eenvoudig en handig dat klanten niet twee keer zullen nadenken over hun aanschaf. Het kan bijna worden samengevat met de knop die op elke pagina staat: ‘Koop nu met één klik.’
Richard Brandt schets in One Click Bezos’ transformatie van computernerd tot wereldveranderende ondernemer. Zijn succes kan worden toegeschreven aan zijn vooruitziende blikken en meedogenloze zakelijk inzicht.