|

De top 10 van de beste boeken over Social Media 2024

Social-media is in deze tijd niet meer weg te denken voor zowel de volwassenen als de jeugd. Sociale media wordt door de meeste gebruikers voor privé doeleinden gebruikt, ook is er een grote groep die het zakelijk gebruikt met doel er geld mee te verdienen en / of bekendheid te vergaren.

Hieronder vind je de 10 beste boeken van het moment die gaan over Social Media. Door de vele platformen zijn er veel verschillende boeken over verschillende platformen. Allemaal hebben ze het doel om je vaardiger te maken en te zorgen dat je alles uit het social-media platform gaat halen. De meeste boeken zijn (ook) voor de zakelijke gebruiker zeer goed te gebruiken.

Om je een goed beeld te geven van de boeken, heb ik naast een boekomschrijving ook een link van Bol.com geplaatst. De link geeft veel extra informatie over het boek, waaronder de waardering en de recensies van de lezers. Via de link kun je het boek eenvoudig en snel bestellen. Een goed alternatief voor Bol.com is Bookspot.nl

BoekenBoeken

Instaproof in 15 stappen naar insta(nt) succes op Instagram

In 15 stappen naar een instaproof account op instagram.

Hoe kom ik aan meer volgers? Welke foto’s leveren mij de meeste likes op? Welke hashtags werken? Hoe creëer ik een picture perfect feed? Hoe vind ik influencers die bij mijn merk passen? Of: hoe word ik er zelf een? En uhm… hoe schrijf ik eigenlijk een triggerende bio? Kortom: hoe kickstart ik mijn weg naar Insta(nt) succes? In Instaproof geven Insta-experts @kirstenjassies en @joycenafzger antwoord op al jouw brandende Instagramvragen. Instaproof is dé Instagramgids die insta(nt) succes voor ie-de-reen haalbaar maakt, of jij nou een lokale bakkerij (met fan-tas-stische croissants) runt of het nieuwste online mode-icoon (hallo Anna Wintour 2.0!) wil worden.

Het boek staat bol van de praktische tips & tricks, naar bevat ook boek inspirerende succesverhalen van Nederlandse Instagrammers. Kriebels om je Instagram te upgraden gegarandeerd! Over de auteurs Kirsten Jassies, dé Instagramexpert van Nederland, publiceert al sinds 2011 over Instagram. De afgelopen jaren heeft ze honderden bedrijven geholpen met hun Instagramstrategie. Ze werkt als social media-trainer en strateeg. Eerder schreef ze in samenwerking met Frankwatching het boek In Beeld met Instagram. Joyce Nafzger begon als online redacteur bij Cosmopolitan en copywriter voor merken als Fred de la Bretoniere, Moët & Chandon en STARSKIN. Nu werkt ze als freelance contentexpert en Creative Producer bij Qontent Matters voor klanten als bol.com en BaByliss Nederland. Sinds 2017 geeft zij samen met Jassies Instagramtrainingen.


LinkedIn PowerOntdek de superkracht van LinkedIn.

LinkedIn is hot. Niet zo gek eigenlijk want LinkedIn is hét zakelijk online platform waar je snel en gemakkelijk in contact kunt komen met jouw doelgroep. In tegenstelling tot de andere social media kun je met een post op LinkedIn nog veel mensen bereiken zonder een euro uit te geven! Je kunt ervoor zorgen dat je probleemloos wordt gevonden door potentiële klanten of opdrachtgevers en door je kennis te delen kun je jezelf profileren.

Na het lezen van dit boek zul je veel succesvoller zijn op LinkedIn. Je leert hoe je een professioneel profiel opbouwt, welke content wel en welke niet werkt op LinkedIn en hoe je slim zoekt naar potentiële klanten. Je krijgt antwoord op brandende vragen over instellingen en privacy en leest ook hoe je psychologische beïnvloeding – waaronder de zeven beïnvloedingsprincipes van Cialdini – en neuromarketing kunt inzetten op LinkedIn zodat jouw doelgroep sneller reageert of toehapt. Het boek bevat bovendien veel praktische tips en bijdragen van andere experts, bijvoorbeeld over personal branding, video en storytelling.

>> Marjolein Bongers is een ervaren trainer, spreker en autoriteit op het gebied van LinkedIn en oprichter van House of Social Media. Marjolein heeft de afgelopen 10 jaar duizenden bedrijven en professionals de kracht van LinkedIn laten ervaren. Ze is officieel ambassadeur van LinkedIn Benelux en heeft nauw contact met het team van LinkedIn. In haar populaire LinkedIn-vlog LinkedIn Coffee Talk deelt ze slimme tips en adviezen. Daarnaast blogt ze voor Marketingfacts en werkt ze als gastdocente voor verschillende universiteiten. Marjolein volgde een opleiding beïnvloedingspsychologie en vertaalde die kennis naar toepassing in LinkedIn.


Meer succes met Instagram!

Trek meer volgers aan op je Instagram-account, werk aan je zichtbaarheid en vindbaarheid door het plaatsen van de juiste content en creëer zo meer bekendheid en omzet.

Vandaag de dag is Instagram een krachtig onderdeel van de digitale marketingmix binnen elk bedrijf of organisatie. Het is niet meer weg te denken uit ons dagelijks mediagebruik en heeft wereldwijd inmiddels de grens van 1 miljard gebruikers gepasseerd. Het is een unieke plek waar jij als ondernemer in contact komt met jouw (nieuwe) klanten en waar jij je bekendheid én omzet aanzienlijk mee vergroot. Het is een verzamelplaats waar gelijkgestemden samenkomen om berichten, foto’s en video’s met elkaar te delen. Waar organisaties leden en fondsen werven voor hun goede doel. Waar creatievelingen hun ideeën met de wereld delen en waar je inspiratie opdoet op allerlei (vak)gebieden.

  • Wil jij ook succesvol zijn op Instagram?
  • Wil jij meer volgers op je profiel?
  • Wil jij meer likes en reacties op jouw berichten?
  • Wil jij weten wat voor impactvolle content jij moet plaatsen? • Wil jij een fantastische strategie opzetten voor jouw Instagram-account?
  • Wil jij meer bekendheid én omzet dankzij Instagram? Dan is dit boek exact wat jij nodig hebt.

Ik leer je hoe het algoritme van Instagram werkt, hoe jij je strategie moet opzetten en daar het meeste uit gaat halen voor jouw bedrijf. Ik neem je mee door de tijdslijn (de ‘feed’), via Instagram Stories naar IGTV, het videoplatform van Insta. Ik leg je uit wat Reels is en ik laat je de geweldige mogelijkheden zien van Instagram Shopping! Uiteraard bied ik de nodige inspiratie voor de content die je gaat plaatsen op dit geweldige platform en laat ik zien hoe jij vanuit een bericht klanten aantrekt en uiteindelijk meer omzet gaat genereren. Dit boek is geschikt voor iedereen die een succes wil maken van zijn Instagram-profiel, of je nu een beginner bent of iemand die al een tijdje bezig is.


Vind ik leuk! – facebookmarketing: de leukste en makkelijkste manier om klanten te krijgen

Facebook is het grootste socialmediaplatform ter wereld. Alleen in Nederland zijn er al bijna tien miljoen actieve gebruikers, en dat aantal stijgt nog steeds. Jouw ideale klanten zitten dus zonder twijfel op Facebook. Je zou wel gek zijn als je daar niets mee doet. Toch?!

Facebookmarketing is niet moeilijk. Sterker nog: het is zelfs leuk. Maar je moet natuurlijk wel weten hoe het werkt. Met dit boek helpt Anne Raaymakers, Nederlands bekendste Facebookmarketingexpert, je op weg. Ze laat zien hoe je als ondernemer een hoog bereik kunt creëren, je naamsbekendheid kunt vergroten en nieuwe klanten kunt werven. Low budget en zonder al te veel moeite. Op zo’n manier dat je er ook nog lol in hebt. Een boek waarmee je gegarandeerd de duimen omhoog krijgt. Voor ondernemers die willen zijn waar hun klanten zijn. Op Facebook dus.

– Eindelijk een boek waarin de essentie van Facebook echt goed wordt uitgelegd!

– Vol praktische adviezen, how-to’s en succesverhalen.

– Een must voor iedere ondernemer die van klanten fans wil maken.

Trefwoorden: Facebook marketing social media klanten ondernemers fans naamsbekendheid handleiding


De Podcastprofessor – leert je podcasts luisteren en maken.

Handig om te weten: van dit boek is een webversie beschikbaar. Als je je registreert, krijg je gratis toegang, plus relevante extra’s.

Podcasts staan aan het begin van een veelbelovende toekomst. In zijn boek De Podcastprofessor legt Peter de Ruiter zijn oor te luister bij luisteraars en makers. Wat boeit hen en hoe maken zij hun producties? En hoe vinden zij elkaar? Gaandeweg wordt de lezer instrumenten aangereikt om podcasts te maken van hoog niveau en luisteraars te vinden. De Ruiter ontfutselt makers hun geheimen, legt vele Nederlandse en Amerikaanse voorbeelden onder loep en put ruim uit zijn eigen praktijk.

De Podcastprofessor belicht het proces van a tot z, inclusief montage, marketing en financiële aspecten. Een aantal hoofdstukken bestaat ook in de vorm van een podcast.

Trefwoorden: podcast radio internet opnemen omroep geluid muziek peter de ruiter handleiding


Social Media Management – Vanuit commercieel perspectief.

De opkomst van social media veranderde de manier waarop mensen producten zoeken, kiezen en kopen en evalueren. Ook kunnen uitingen op social media grote impact hebben op de reputatie en daarmee het succes van bedrijven. Het is daarom zeer belangrijk voor organisaties om een effectieve social media-strategie te hebben. Het nieuwe boek Social Media Management reikt je de kennis en vaardigheden aan om succesvolle plannen te ontwikkelen voor bedrijven.

Waarom kiezen voor Social Media Management?

  • Het eerste studieboek over social media vanuit commercieel perspectief;
  • Behandelt de volledige klantreis;
  • Met veel herkenbare cases uit het werkveld.

Social Media Management gaat in op de volgende vraagstukken: Hoe kunnen organisaties social media zo inzetten dat bezoekers graag met en over hen communiceren? En hoe kan van daaruit een relatie worden opgebouwd waar zowel de klant als de organisatie tevreden mee is? Hoe kunnen organisaties het gedrag in de koop- en gebruiksfase via social media beïnvloeden? Je leert de rol van social media te analyseren en om te zetten naar effectieve strategieën voor bedrijven. Het boek gaat ook in op mogelijke aanpassingen binnen organisaties om succesvol invulling te kunnen geven aan een social media strategie. De wetenschappelijk onderbouwde theorie wordt met vele actuele cases helder vertaald naar de praktijk. Social Media Management is ook beschikbaar als e-book.

Online ondersteuning

Met de code in je nieuwe studieboek heb je twee jaar lang gratis toegang tot het online materiaal bij het boek. Je vindt hier extra toetsvragen en handige weblinks. De toegangscode in het boek is persoonsgebonden en eenmalig te gebruiken.

Over de auteurs

Berend Sikkenga (Senior Marketing Professional) is een digital manager met ruim vijftien jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde, bij onder meer Essent en Booleanpark. Momenteel is hij als Manager Digital Services & Communications bij Ziggo verantwoordelijk voor alle klantenservice en -communicatie via digitale, sociale, e-mail- en printkanalen. Hij verzorgt daarnaast trainingen en gastcolleges. Marjolein Visser (Register Marketeer) werkt als adviseur en interim-manager aan innovatie van businessmodellen en het optimaliseren van de ROI van marketing. Ze is oprichter van TourWise, online marketingoplossingen voor toerisme en recreatie, en managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise. Daarnaast verzorgt ze trainingen en is ze betrokken bij verschillende master- en hbo-opleidingen.


Social Media voor Dummies

De ‘nieuwe’ social media buitelen over elkaar heen. Het lijkt soms wel of er elke dag weer een nieuw platform bijkomt. Social media voor Dummies maakt je wegwijs in ‘de wereld die social media heet’. Welk platform past bij jou? Waar moet je beginnen als je een keuze hebt gemaakt? Welke valkuilen zijn er als je op social media actief wordt? Dit boek geeft de antwoorden, aan de hand van algemene principes, concrete handleidingen voor de belangrijkste platforms, praktijkvoorbeelden en leerzame anekdotes.

We helpen je stap voor stap op weg met Facebook, Instagram, WhatsApp en LinkedIn. Daarnaast maak je kennis met een aantal andere populaire sociale netwerken, zoals YouTube en Twitter. Jaap de Bruijn heeft jarenlange ervaring met het professioneel gebruik van internet en social media. Hij was Hoofd Nieuwe Media bij de Rijksvoorlichtingsdienst, acht jaar communicatiemanager bij een politieke partij en is inmiddels communicatiestrateeg bij een zorgverzekeraar. Bert Verdonck is LinkedIn-expert, social media master trainer en lifehacker.


Lees dit als je beroemd wilt worden op youtube.

Dus je wilt YouTuber zijn, maar je haalt met je video’s maar een handjevol views en je fanbase lijkt maar niet te groeien? Hoe komt het dat je nog niet echt bent ontdekt? Lees dit als je beroemd wilt worden op YouTube leert je alles wat je nodig hebt om video’s te maken die miljoenen abonnees trekken en het geld te verdienen dat daarbij past.

De populairste YouTubers ter wereld laten je delen in hun ervaringen en experts geven hun professionele advies om je de weg naar succes te wijzen. Dit boek biedt een schat aan informatie over het inrichten van je kanaal, het filmen en bewerken van de video’s, hoe je pakkende titels bij je filmpjes maakt en omgaat met trollen, én hoe je deelt in de reclame-inkomsten en geld kunt verdienen met je kanaal. Kortom, het is een bliksemcursus in beroemd worden op YouTube.


Insta Perfect – Fotografie voor social media

‘Insta Perfect’ van Iep Bergsma wijst de weg naar een prachtige Instagrampagina en een sterke personal branding met behulp van fotografie. Fotograferen voor social media doe je zo!

‘Insta Perfect’ is dé gids voor wie fotografie optimaal wil inzetten op sociale media. Iep Bergsma laat in dit vervolg op ‘Picture Perfect’ zien dat goede Instagramfotografie niet alleen draait om mooie plaatjes, maar dat het optimaal inzetten van fotografie zorgt voor meer impact, betere merkbeleving en dus meer succes. En dit kan jij ook! Met vele tips en instructies over sfeer, compositie, de smartphonecamera, styling, het vinden van je online-missie, fotografie-apps en nabewerking is het voor iedereen mogelijk een eigen visie op beeld in fotografie en fotograferen te ontwikkelen. Deze vrolijke en fris vormgegeven gids is alvast de eerste stap.


Spring eruit met LinkedIn – Een professioneel profiel, effectieve social selling en succesvolle acquisitie.

Wil jij groeien als ondernemer? Start dan nu met het écht effectief inzetten van LinkedIn.

Ga aan de slag met deze lekker praktische gebruikersgids voor het grootste zakelijke platform van Nederland. Je krijgt veel inspiratie om te groeien met je bedrijf door de uitgebreide uitleg, instructies, opdrachten, handige checklistjes en voorbeelden. Ik help je stap voor stap beter zichtbaar te worden als ondernemer om je doel te bereiken: meer klanten, een hogere omzet, die leuke opdracht of baan, grotere naamsbekendheid of meer aandacht voor je crowdfunding.
Actief worden op LinkedIn is iets wat je zeker verder gaat brengen. Ik leg je uit WAT je kunt doen en WAAROM, WAAR je alles vindt en HOE het kan werken voor jou. Dat is het doel van dit boek. Jou eruit laten springen zodat je geen koude acquisitie hoeft te doen, maar dat de klanten naar jou toekomen.

LinkedIn is allang niet meer het platform waar jij je CV op zet, in de hoop dat opdrachtgevers jou eruit halen. Het is een actief zakelijk netwerk waar je (net als bij offline netwerken) jezelf zult moeten laten zien. Met de juiste berichten, gericht op de juiste mensen, krijg je met inzet van je LinkedIn netwerk, een enorm groot bereik. Ik help je met mijn marketingkennis hoe LinkedIn nu echt voor jou kan werken.

Greep uit de onderwerpen:

  • Je doel bepalen
  • Optimaliseren van je profiel
  • Instellingen, privacy en algoritme
  • Hoe effectief actief te worden op LinkedIn
  • Social selling voor meer klanten
  • Bedrijfspagina maken en goed inzetten
  • Adverteren
  • Statistieken

BoekenBoeken

Vergelijkbare berichten